Wat we van pelgrim en gastgever verwachten
De pelgrim …
- dient zich te gedragen als gast conform de waarden en normen van het huis
- zorgt dat schoenen, rugzak, regenkleding … geen schade toebrengen aan de logiesplaats
- mag rekenen op minimale voorzieningen zoals toilet, was- en slaapmogelijkheid; over andere opties beslist de gastgever vrij; de gast mag geen andere verwachtingen koesteren dan door de gastgever aangegeven of die tijdens een voorafgaand gesprek zijn afgesproken
- zorgt zelf voor de organisatie van het vervolg van zijn tocht
De gastgever …
- geeft via gastgevers@compostelagenootschap.be tijdig aan wanneer men de logiesinformatie wenst te wijzigen of het logiesaanbod te stoppen
- krijgt jaarlijks een e-mail met de vraag zijn logiesinformatie na te kijken
- kan vrij beslissen om al dan niet op een specifieke vraag van de pelgrims in te gaan
- ontvangt als niet-commerciële personen of organisatie de gast in een sfeer van het pelgrimeren
- heeft een woningverzekering die de aansprakelijkheid voor toevallige gasten dekt
- houdt zich in Vlaanderen aan het logiesdecreet, als die een vergoeding wenst te vragen
Het Vlaams Compostelagenootschap …
- zorgt voor de verwerking van de gegevens die de gastgever verstrekt en publiceert ze op haar website:
- als downloadbare pdf
- als aanklikbare druppels op de digitale landkaarten van onze Via’s
- als waypoints in de downloadbare gpx-bestanden van onze Via’s, bruikbaar met een navigatie-app op smartphone of gps
- stuurt de gastgever jaarlijks een e-mail met de vraag zijn logiesinformatie na te kijken
- verwerkt de door de gastgever gevraagde informatiewijzigingen zo snel als mogelijk
- kan niet aansprakelijk zijn voor opgelopen schade bij de gastgever; van schadeverhaal op het Vlaams Compostelagenootschap kan nooit sprake zijn